PEDAGOGIA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI MEDICAL SUPERIOR: FILE ISTORICE

Ludmila Goma, Mariana Cernițanu, Nina Globa, Margareta Cărăruș

Catedra de medicină socială și management Nicolae Testemițanu, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie Nicolae Testemițanu

https://doi.org/10.52556/2587-3873.2021.3(90).21

Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie Nicolae Testemițanu este recunoscută ca un centru științific, curativ și cultural de instruire universitară și postuniversitară, care are un rol important în pre- gătirea nu doar a viitorilor medici, dar și a cadrelor didactice în procesul de reformare a învățământului superior medical și a sistemului de sănătate din Re- publica Moldova. În Concepția dezvoltării învățământului în Republica Moldova se menționează că una din- tre prioritățile educaționale este aplicarea noilor tehnologii, orientate spre formarea și dezvoltarea competențelor. La nivelul practicii educaționale, formarea competențelor rămâne a fi o problemă actuală, destul de dificilă pentru mulți profesori. Calitatea pregătirii personalului didactic, reflec- tată în performanțele instruiților, constituie o proble- mă prioritară a învățământului contemporan. Este unanim acceptată ideea că pivotul unui învățământ de calitate îl constituie nivelul de competență și gradul de implicare a personalului didactic. Pentru a-și exercita profesia, profesorul trebuie să dețină competențe științifice, psihopedagogice și meto- dice. Această condiție este esențială. În momentul finalizării studiilor superioare, în majoritatea cazu- rilor, tinerii care decid să devină pedagogi dețin instrumente intelectuale cu care trebuie să lucreze, dar nu dețin experiența necesară de lucru cu aceste instrumente. Pentru a fi profesor, nu este suficientă doar cunoașterea materiei de predat.

Vezi articolul integral