THE ROLE OF CHOREGRAPHIC TRAINING IN THE DEVELOPMENT OF ARTISTIC SKILLS IN 7–8-YEAR-OLD FEMALE GYMNASTS
Natalia REABOI
Sports School of the Olympic Reserves, Chisinau, Republic of Moldova
https://doi.org/10.52556/2587-3873.2022.2(93).11
Rezumat. Rolul pregătirii coregrafice în dezvoltarea abilităților artistice la gimnastele de 7-8 ani. În cadrul gimnasticii ritmice, pregătirea coregrafică a copiilor de 7-8 ani este o problemă actuală, dar nevalorificată în teoria și practica sportului. Deoarece pregătirea coregrafică reprezintă una dintre verigile de bază care condiţioneză pregătirea estetică a mișcării, aceasta oferă posibilităţi maxime de cunoaștere a școlii mișcărilor, care se răsfrâng pozitiv asupra nivelului de pregătire tehnică a gimnastelor. Pregătirea coregrafică trebuie să se bazeze pe tehnica elementară, o ținută corectă, deprinderi motrice stabile, o pregătire muzicală și o serie de cerințe ale acestei activități. Pregătirea coregrafică bine sistematizată dezvoltă elasticitatea mușchilor, agilitatea și capacitățile de coordonare ale mișcărilor, contribuie la obținerea unor mișcări armonioase și expresive. În pregătirea coregrafică sunt utilizate exerciții din diverse stiluri de dans pentru dezvoltarea calităților necesare pentru a performa în dans: forța de susținere, mobilitatea articulară, formarea esteticii corporale și perfecționarea execuției artistice și ritmicității. Pregătirea coregrafică se formează mai ușor la vârsta copilăriei, când trebuie să acționăm corect prin aplicarea unui sistem fundamentat științific, dar acest lucru se realizează în performanță. Propunem să formăm un antrenament coregrafic calificat al gimnastelor pentru a îndeplini cerințele impuse de Codul de punctaj al Federației Internaționale de Gimnastică Ritmică. Cuvinte-cheie: pregătire coregrafică, dezvoltarea abilităților artistice, gimnastică ritmică, expresivitate, virtuozitate, eleganță, plasticitate, creativitate