TRAINING OF COGNITIVE SKILLS IN RHYTHMIC GYMNASTICS AT THE INITIAL STAGE OF SPORTS TRAINING TO 5–6-YEAR-OLD CHILDREN

Natalia REABOI

Sports School of the Olympic Reserves, Chisinau, Republic of Moldova

https://doi.org/10.52556/2587-3873.2022.2(93).12

Rezumat. Formarea competențelor cognitive în gimnastica ritmică la etapa incipientă de pregătire sportivă la copiii de 5-6 ani. Competența definește o capacitate pronunțată într-un domeniu sau capacitatea de a produce o anumită conduită. Formarea abilităților cognitive la copiii de 5-6 ani este unul dintre pilonii pe care se construiește personalitatea individului cu toate aptitudinile, abilitățile și atitudinile sale, este condiția care asigură eficacitatea pregătirii fizice la etapa inițială a pregătirii sportive. În aspectul psihologic, competența în gimnastica ritmică reprezintă o stare de potențialitate psihică a unei persoane de a acționa adecvat și eficient sau un sistem de însușiri acționale care, împreună cu cunoștințele, deprinderile și experiența necesară, conduc la acțiuni și rezultate eficiente. Investigațiile speciale în domeniul pedagogiei abordează problema educării deprinderilor artistice la copiii de 5-6 ani prin acționarea oportună a mecanismelor sferelor afectivă, intelectuală și volitivă, prin formarea deprinderilor și abilităților de analiză, prin interpretări proprii ale acestora și sensibilizarea sportivelor.cuvinte-cheie: capacitate, cunoștințe, deprinderi, capacități cognitive, antrenament sportiv, copii de 5-6 ani, gimnastica ritmica.

Vezi articolul integral